REPORT

2019 Autumn Semester Flying Robot Project Team D Article 1October 31, 2019

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Hello, I'm Masaya Ido, from group D of flying robot project 2019autumn. We are going to build an autopilot airplane aiming to participate in the next Indoor Flying Robot Contest in 2020.
While three members are engaging in designing and crafting the airplane body, the other two are developing an autopilot system. There are three Bachelor 1st year students, one Masters 1st year student (me) and one Masters 2nd year student in our team. My background is aerospace engineering.
The design of our plane is truly orthodox, with a large tough wing and ailerons. This is because an autopilot airplane should fly slow and steady. The wing area is estimated about 6000cm^2 and it is designed to fly at 3.5 m/s. Aileron is aimed at turning quickly.
In today's class, we started making tail wings as shown in the photo. And I have just decided the airfoil and started designing wing structures. Next week, we are attaching the tail wing to the body and we will learn how to use the laser cutter, which is necessary to generate wing structures. Also, we are collecting electric parts such as motors, servomotors and a microcomputer in order to make a electric circuit by using these parts.
Thank you.
初めまして、飛行ロボットプロジェクト2019秋のチームDの井戸雅也です。僕らは自動操縦の有翼機を作ることにしました。来年の飛行ロボットコンテストに出場することも視野に入れています。
メンバー構成としては、機体設計・製作に3人、自動操縦システムの開発に2人が携わっています。うち学部1年生が3人、修士1年生が1人(僕です)、修士2年生が1人です。僕らの機体は大変オーソドックスで、大きな面積のテーパーの主翼とエルロンを備えています。これは、自動操縦機は低速で安定して飛ぶことが重要であるためです。翼面積はおよそ6000cm^2で、3.5m/sの速度で飛行するよう設計されています。
今日の授業では尾翼の製作を開始しました(写真)。また、僕は主翼の構造設計をちょうど始めたところです。次週はこの尾翼を胴体に取り付け、またレーザーカッターの使い方を習得する予定です。また、電装系では電子部品を集め始めています。

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