REPORT

The 7th ClassMay 29, 2013

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This week, we took a lecture about strength of the structure of the main wing. We are planning to hold a breaking test which purpose is to check that the structure of the wing has enough strength for flight. The ways of check the strength are these. First, get the max load factor of the main wing. Second, get the second moment of area of the wing beam. And then, caliculate the the distribution of the load on the wing, and get the the maximum binding moment diagram of the wing. At the test, We will give the load which give the maximum binding moment that the beam can endure. On the next week, we will hold the breaking test on the real wing of model plane.

0529-2

来週は以前の飛行ロボットプロジェクトで制作された模型飛行機の主翼を用いて、強度確認のための破壊試験を行う予定である。今週は来週の破壊試験を行う際に必要となる知識を得るために講習を受けた。破壊試験において確認することは主翼の縦方向の剛性が十分あるかである。飛行機が飛行する際に最も主翼が荷重に関して厳しい条件下におかれる、引き上げ時を想定し、荷重倍数を求め、主翼の梁の断面形状から断面二次モーメントを求める。さらに主翼のスパン方向の荷重分布をもとめ、主翼の曲げモーメント線図を作成する。試験においてはそれに近似した曲げモーメントが主翼にかかるように、主翼に複数の重りを用いて荷重をかける。

工学部航空宇宙工学科
菅原 寛生(Hirotaka Sugawara)

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