REPORT

2023 Winter Semester Flying Robot Project Team D Article 3December 20, 2023

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This week, Group D committed ourselves to making the body of the multicopter.
First, we made the bottom part of it. Since we have already cut most of the parts made of carbon tube and wood, we mainly constructed them and glued them. As we constructed the components of the middle part of the foot, we realized we could not get the carbon tube properly between the wooden components. We had to put the carbon tube between the wooden parts and hold it, so we decided to use more wooden parts. Thus, we used the components initially planned to be used for the lowest layer. For the lowest layer to land, we used 1cm-thick balsa wood. Balsa seemed to be the right choice since it’s soft and would absorb shocks from landing. In regard to the bottom part, we have done making except for gluing the lowest part.
Second, we started making components to connect the upper part and the bottom part of the multicopter. We cut some of the components including a few 19.2cm-length carbon tubes.
Next week, we want to finish the bottom part of the multicopter and connect the upper part and the bottom part.
今週、Dグループは、マルチコプター本体の制作に専念しました。
まず、足の制作の続きをしました。カーボンチューブや木でできたほとんどのパーツは出来上がっていたため、組み立てと接着が中心でした。組み立て・接着の際に、中央部のパーツにカーボンチューブがうまくはまらない問題が発生し、カーボンチューブを適切に埋め込むため、より多くのパーツを入れる必要が生じました。そのため、最下層に割り当てる予定のパーツを使ってしまいました。結局、着地するための最下層は約1cmの厚みがあるバルサ材を用いました。バルサ材を用いたのは、バルサ材は柔らかく、着地するときの衝撃を吸収するためです。足に関しては、この最下層用バルサ材を除き、接着まで完了しています。
 また、マルチコプターの上部と下部をつなぐためのパーツの制作にも取り掛かりました。両端の6mmずつのつなぎ部分を含めて19.2cmのカーボンチューブ数本などを切り出しました。
 来週は、マルチコプターの足を完成させ、上部と下部をつなぐところまで行けるとよいと思います。

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