REPORT

2018 Winter Semester Flying Robot Project Team C Article 1 December 12, 2018

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This week, our team made ribs and two main landing gears of an airplane. We decided to use EPP(expanded polypropylene) whose size was 2mm and 20mm as one of materials. The reason why we decided to use EPP for landing gears is that EPP is soft and it would be expected to absorb the impact load which the airplane receive when it lands. Moreover, its weight is lower than plywood, which is helpful for reducing the weight of the airplane. We were worried about overload because we used CFRP(carbon fiber reinforced plastic) for body axis, so its property was very attractive.
Firstly, we made ribs using a razor cutter. EPP(2mm) was easy to be cut, so we used low power of the razor. The razor cutter could cut EPP precisely, so its shape was as good as we expected. Most of people think 2mm is too thin to keep the shape of the ribs. It is true, so we used CFRP between the ribs so that the ribs would not buckle under load.
Secondly, we made the landing gears. We also used the razor cutter. EPP(20mm) was thick, so we increased the power of the razor. As a result, we are also able to cut EPP(20mm) easily. However, as the picture shows, the parts of gears melted. This is because the EPP is cut easily and the razor can cut materials precisely only near the focus of razor. So, the gears were asymmetric. However, we decided to use them because we planned to use plywood as reinforcements and the gears could stand steadily.
Next week, we will make the skin of the airplane and the body of the airplane. In particular, the wing skin is important because it makes lift and this enables the airplane fly. We will also use EPP for reducing the weight of airplane.

Takuma Yamamoto
今週, 私たちのチームは飛行機のリブと2つの主脚を作成しました. 我々は, 2mmと20mmのEPPを材料の一つとして使用することにしました. なぜEPPを使用することに至ったのかというと, EPPは柔らかく, そのために飛行機が着陸時に受ける衝撃荷重を吸収してくれることが期待されるからです. さらに, その重量はベニヤ板と比較しても軽く, 飛行機の重量軽減にも役立ちます. CFRPを機体軸として使用するので, この性質はとても魅力的でした.
最初に, レーザーカッターを使用してリブを作りました. 2mmのEPPは簡単に切れるので, レーザーの出力を低く設定して使いました. レーザーカッターはEPPを正確に切ることができたので, その形状は私たちが期待していた通りでした. ほとんどの人が, 2mmはリブの形状を保つには薄すぎると考えると思います。それは正しく, 私たちはCFRPをリブ間に使用することで, リブが荷重下でも座屈しないようにしました.
次に, 主脚を作成しました. ここでもレーザーカッターを使用しました. 20mmのEPPは太いので, レーザーの出力を上げました. 結果として, 20mmのEPPも簡単に切ることができました. しかし, 写真が示しているように, 主脚が溶けている部分がありました. この原因としては, EPPが切れやすく, レーザーも焦点の付近でしか材料を正確に切れないということが挙げられます. したがって, 主脚も非対称になりました. しかし, 私たちはそれを使用することに決めました. なぜならば, ベニヤ板を補強剤として使用することや, 主脚も安定して立つことが可能だったからです.
来週は, 飛行機の主翼の外板と胴体を作ることになります. 特に, 主翼の外板は, 飛行機が飛べるようになる揚力を生み出すので大事です. 飛行機の重量を軽減するために, ここもEPPを使用するつもりです.

山本拓磨

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