REPORT

2019 Spring Semester Flying Robot Project Team E Article 10July 24, 2019

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We conducted our first flight test for our plane. We were excited that we will finally were able to see our work take to the skies... but unfortunately, the best we could achieve today was a few "hops" during taxiing, despite our best efforts to lift the plane with the eleovons. There are a several likely causes for the problem, the largest of which are the fact that the moment pushing the nose downwards are too strong, due to the aerodynamic forces and the center of gravity being at too front of the plane. There is also the fact that the front wheels are currently too unstable for gaining speed, and the point of force working on the elevons from the servos are placed at a bad place.
We addressed all of the problems and challenged on the Second test flight on the 23th. This time, we managed to achieve a good stable flight. We crashed the plane a few times due to piloting error, but ended the day with no major damage except a broken propeller .It seemed that for airplanes with a high thrust to weight ratio, at this scale, the accuracy of the assembly is less important compared to the adjusting of Center of gravity and trims.
Can’t wait for the next, last test flight day!
7月19日に、本郷の体育館にて初の飛行試験を実施致しました。
無事初飛行を終えられるかワクワクしていましたが、残念ながら本日は滑走中に何度か飛び跳ねる程度でやっとで、しっかりと数秒以上飛行することはできませんでした。原因はいくつか考えられますが、最も大きいにはやはり重心位置と風圧中心のバランスから決まる縦方向のモーメントが頭下げ方向に強すぎることです。滑走試験時よりは重心位置を下げ、エレボンも面積を急遽増加させたりしましたが、まだ頭下げモーメントが強すぎる様です。
また、前輪の構造が不安定のため、まっすぐ滑走しにくいという問題や、エレボンのヒンジのサーボ作用点の位置が悪いといった問題も挙げられます。これらの問題をすべて修正し、7月23日、第二回試験飛行にて、無事勢いよく飛行することができました。何度か操縦で墜落させてしまい、プロペラを破損しましたが、それ以外は大きな破損は無く無事試験飛行を終えることができました。推力重量比の大きいこのスケールの機体ですと、重心位置やトリム調整が工作精度に比べ非常に重要と感じました。
来週のラスト試験飛行が楽しみです!

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