REPORT

The 8th ClassJune 05, 2013

620

This week we tried a destructive test on the main wing of the “Amembo”. The test was done by attaching weights on the wing. We prepared for this test by calculating the theoretical torque on the root, and thought how to attach the weights so it can approach the moment curve. The five of us made different conclusions, so we discussed which number is the best to use. The test was carefully and silently done, with the students from MIT observing. The result was very different from our calculation; it broke at the root by the torque, but it was only about 1/8 of our assumption. We discussed the reason why it broke so easily, and we discovered many points to be careful about.

Img_3366

今週はアメンボの主翼破壊試験を行いました。この実験は主翼に重りを取り付ける方法で行いました。私たちは予め理論上翼根にかかるモーメントを計算し、どのように重りを取り付けたらそれを近似できるか考えました。5人それぞれが出した結果はお互い全く異なる値だったため、どの値が妥当か、なぜ値が変わったのか議論しました。実験は見学に来たMITの学生がみている中で注意深く、丁寧に行われました。しかし結果は予想と全く異なりました。予想通り主翼根で壊れたものの、かかっていたモーメントは予想のたった1/8でした。私たちはなぜそうなったか議論し、その中で材料の強度が予想よりもずっと小さかったことや重りの取り付け方など注意するべき点がたくさんあったことに気づきました。

工学部航空宇宙工学科
正村 康太郎(Kotaro Shomura)

Img_3374

I think the flying experiment was interesting. Those students are working hard and using physics to construct the best airplane. Since we are also from an engineering university, it was the perfect experience for us. In addition, it was also useful for the purposes of learning Japanese. エクシペリメントは面白かったと思います。あの学生たちは物理学を使って、一番いい飛行機を作るためにがんばります。私たちも工学の大学から来たので、ちょうどいい経験でした。また、私たちの日本語を習うためにも便利でした。

Massachusetts Institute of Technology
Jamy

Img_3384

The stress test (for the airplane experiment) was interesting. Before watching (the experiment) I didn't know if I could understand the explanation in Japanese but by the end of the explanation I figured out what the overall experiment was. Thank you for everything!
破壊試験は面白かったです。見ている前に、日本語で説明するのが分かるか知っていないと思いましたけど、説明した時、大体分かりました。全部のことは本当にありがとうございます!

Massachusetts Institute of Technology
リュー

|