REPORT

2016 summer semester Flying Robot Project 6th Team AMay 18, 2016

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Last week, after the teaching assistants explained the details of each parts, we had a free time to modify the specification of our plane. We accomplished 5 tasks at that time. Firstly, we checked the present joint part between the wings and the body. Secondly, we decided where to set the servomotor of the aileron. We decided to set it beneath the main wings. Thirdly, we estimated whether we need any material that covers main wing diagonally. Fourthly, we considered how thick the ribs should be. Finally, we modified the angle of the main wings.

In the class last week, we succeeded in deciding many things. This is because we had almost completed our construction plan. We could make the best of the free time. The decisions we made are as follows.
1. The servomotor of the aileron should be placed under the main wings.
2. Near the root of the wing, we will attach crossing wood to strengthen the wings.
3. We will use balsawood of 2mm (thickness) to make the ribs.
4. We will attach the main wings at 10 degrees.

We almost completed the specification last week, but we left one thing to decide. It is a receiving apparatus. We need to consider what receiver will be good for our plane as possible.

Masaya Ido
College of Arts and Science, The University of Tokyo
先週の講義では、TAの方々が飛行機の各パーツに関しての詳しい説明をしてくれた後で、各チームが議論にあたって自由に使える時間があった。そこでは、私たちは5つの課題を消化した。一つ目は、現在の翼胴結合部で大丈夫かどうか確認した。二つ目に、エルロンのサーボモータをどこに配置すべきか議論し、結局主翼の下に取り付けることになった。三つめに、主翼を十字型に覆う材が必要かどうか考えた。四つ目に、リブの太さをどれぐらいにすべきか考えた。最後に、主翼の取り付け角を修正した。

 先週の授業内では、私たちは様々なことを決めるのにとてもスムーズだった。それは、その週以前に構造の仕様書がほとんど完成していたからだった。そのため、自由時間を有効活用することができた。私たちが決めたのは以下の5点だ。
1. エルロンのサーボモータは主翼の下にとりつける。
2. 主翼の付け根付近は十字型にした材で主翼を補強する。
3. リブには太さ2ミリのバルサ材を使用する。
4. 主翼取り付け角は10度にする。

 この週で私たちは構造仕様書をほとんど仕上げてしまったが、まだ一つ残っている課題がある。それは、受信機の問題だ。私たちは、どんな受信機がこの飛行機に最適か、なるべく早く考えなければならない。

教養学部理科一類二年
井戸雅也

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