REPORT

2014 summer semester 10thJuly 09, 2014

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 This week each team worked on mounting electrical devices to their aircraft. Mainly there are five kinds of devices to mount: receiver, servo, speed controller, motor, and battery. Receiver receives control signals from a radio controller and transmits the control signals to servos and speed controller. Then the servo rotates its arm and moves the wing to control the attitude of the airplane. Speed controller powers the motor to propel the aircraft, adjusting the current output according to the signals from the receiver. A battery supplies power to these devices.

 In order to control ailerons, a rudder and an elevator, horns are attached to the controlling surface and connected to servos by string or steel wire. String is light weight but it is difficult to adjust its tension, and steel wire is easy to handle but is heavy. And the battery and the motor are especially heavy and largely affect the location of the center of gravity, so their positions have to be considered carefully.

 All of the teams are going to conduct their flight experiment next week after they finished the production.

Shun Fujioka
Department of Aeronautics and Astronautics
 今週は機体への電装品の設置に取り掛かりました。主に取り付けるべき電装品は5つあります。受信機、サーボ、スピコン、モーターと電池です。受信機は、送信機からの操縦信号を受信してサーボとスピコンに信号を送ります。サーボはアームを動かすことで動翼を動かして機体の姿勢をコントロールすることができます。またスピコンは受信機からの信号に応じて電流出力を調整しながら、モーターを作動させることで機体を推進させることができます。電池はこれらの機器に電力を供給します。

 エルロン、ラダー、エレベータを操作するためには、これらにホーンを取り付けて、これらのホーンとサーボ間を糸または鉄線で接続します。糸は軽量ですが張力の調整が難しく、鉄線は扱いやすいですが重いです。また、電池とモーターは特に重量があり機体の重心位置に大きく影響するため、これらの位置決めは慎重に決定しなければいけません。

 機体の完成後、全てのチームは来週に飛行試験を行う予定です。

工学部航空宇宙工学科
藤岡 駿

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