REPORT

2018 Summer Semester Flying Robot Project Team C Article 12July 27, 2018

620

Today was the first flying test. To make the long story short, our robot did not fly. This was because of tires. Our robot is VTOL (vertical take-off and landing), so we did not think we need to make tires for the flying. However, the regulation of the motors of the multi copter was not completed yesterday, so we suddenly had to prepare tires for the test in order to test if it can take off as the same way as normal planes do. I cut balsa wood and plywood board by laser and made tires yesterday. Just before the flying test, I set up them to our robot with piano wires. It was so stiff that I thought they must hold up our robot tightly. When our turn came at the flying test, we started the motor and the plane began to run. Soon after that, it lost its balance. The piano wires could not have stand up the weight. We really wanted to see our plane flying, but we changed our mood and returned to the work room. We started the left tasks. One of us repaired the string for regulating the aileron. I fixed wiring of the multi copter with solder. Also, we reinforced the tires by fastening them to the robot directly. Finally, our robot have been completed. We worked together not only in the class but also at extra time, and tried and failed one after another. Also, many people helped us with appropriate advice. We will have the second flying test next week. We are looking forward to seeing our plane flying. 今日は初めての飛行試験でした。手短に言うと、私たちの機体は飛びませんでした。タイヤのせいでした。私たちのロボットはVTOL(垂直離着陸)なので、飛行のためにタイヤを作る必要はないと考えていました。しかし、昨日までにマルチコプター部分の調整を終えることができなかったので、普通の飛行機と同じように離着陸できるかどうかを見るために、急遽、タイヤを準備することになりました。昨日、レーザーカッターでバルサ材とベニヤ板を切り、タイヤを作りました。今日、飛行テストの前に、ピアノ線で機体にそれらを固定しました。ピアノ線はとても固くて、機体をしっかりと支えてくれるだろうと思いました。飛行試験で自分たちの順番がくると、モーターを始動させ、飛行機が走り出しました。しかしすぐ後に、バランスを失いました。ピアノ線が機体の重さを支えることができなかったのです。飛行機が飛んでいるのを見る事が出来なくて残念でしたが、気持ちを切り替えて作業室に戻りました。 私たちはやり残していた作業を再開しました。メンバーの一人がエルロンを制御するための糸を直しました。そして、私はマルチコプター部分の配線をハンダ付けしました。また、タイヤを直接機体に固定して補強しました。 そしてついに、私たちのロボットが完成しました。私たちは、授業時間以外も集まり、何度も試行錯誤を続けました。また、たくさんの人が適切なアドバイスをしてくれました。来週には二回目の飛行試験があります。飛行機が飛んでいる姿を見るのをのを楽しみにしています。

|