REPORT

2018 Winter Semester Flying Robot Project Team A Article 2November 28, 2018

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In this class, our team are creating an octocopter. Today we made some joints with 3D printer which connect carbon tube that we had ordered last week to create an outer frame. It was my first time to use 3D printer, so it was very interesting to see how 3D printer was working. The joint was smaller than we expected, but had efficient high stiffness, so it was ok. Also, we researched what kind of equipment we would need to create an octocopter and decided what to order next week such as PDB (power distribution board), propeller, motor and so on. I was not familiar with how all equipment should be connected and what they do, I asked a teaching assistant and he explained how the octocopter work to me. The problem is that the weight is enough light to fly. Next week, we will make other parts of octocopter as light as possible. I hope we manage to create our octocopter by the end of this semester.

Eik Mori
この授業で私たちのチームはオクトコプターを作っています。この日は注文していたカーボンチューブが届いたので、カーボンチューブをつないで外枠にするためのジョイントを3Dプリンターを用いて使いました。初めて3dプリンターを使ったのでどうやってパーツができるのか見れて面白かったです。ジョイントは思ったよりも小さかったのですが、強度に問題はなさそうです。またPDB、プロペラ、モーターといったオクトコプターを作るに当たってどのような機材が必要になるか調べ、来週までに何を注文するか決めました。僕はどのように機材を繋げるのかや、機材の役割をよくわかっていないので、TAの方に質問をし、TAの方はオクトコプターがどのように動くのか説明していただきました。オクトコプターを作りに当たって問題は飛ばせるぐらい十分軽くなくてはいけないことです。来週の授業では他のパーツをできるだけ軽く作ります。どうにか今学期中にオクトコプターを完成させたいです。

Eik Mori

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