REPORT

2019 Spring Semester Flying Robot Project Team A Article 5June 05, 2019

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This week we teamA have completed building the main wings and assembly of two sets of tail wings.
The main wings have about 1.2 meters span.Each wing is composed with 5 balsa wood ribs that are connected together with 2 CFRP pipes.
To make the structure as simple as possible, thin wood plates with ribs on both sides are used as ailerons.
We conducted several tests and confirmed that the wing structure is strong enough to hold the lift.
Next week, we'll start the electronic parts.We expect that our first aircraft can fly for the first time in two weeks if everything goes as is planed.
After the first aircraft is completed, we'll divide the team into construction group and system group.
Construction group will start building our second aircraft based on the experience of making the first one.
System group will work on the autopilot system.
Since there is not enough time, efficiency is one of the most important factor to make this project a successful one.
But learning various aspects of aeronautics is also important,so even though the members are to be divided to one of the two groups,the two groups will cooperate together so that every single member can learn as many things as possible.
今週、私たちteamAは主翼の組み立てと2組の尾翼の組み立てを完了しました。
主翼のスパンは約1.2メートルです。各翼は2本のCFRPパイプでつながった5本のバルサのリブで構成されています。
構造をできるだけ単純にするために、両側にリブを有する薄い木の板をエルロンとして設置しています。
いくつかのテストを行い、翼構造が揚力を支えるのに十分な強度を持っていることを確認しました。
来週、私達は電子部品の製作を始めます。予定通りに進めば、初号機は2週間後には飛ぶことができると考えています。
初号機が完成したら、チームを構造グループとシステムグループに分けます。
構造グループは初号機を作った経験に基づいて2番目の航空機を組み立て始めます。
システムグループはオートパイロットシステムの製作に取り掛かります。
時間がそれほどないため、このプロジェクトを成功させるには効率性が最も重要な要素の1つです。
しかし、航空科学のさまざまな側面を学ぶことも同様に重要です。したがって、メンバーを2つのグループに分割しますが、2つのグループが協力して、すべてのメンバーができるだけ多くのことを学ぶことができるように努めていきます。

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