REPORT

2015 summer semester team F 8thJuly 06, 2015

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I will talk about the 3rd test flight on July 6. In the 2nd test flight, we adjusted gain parameters related gyro control. In the 3rd test flight, we adjusted gain parameters related accelerometer control. If accelerometer control doesn’t work, the airframe tilts and the position becomes unstable. We adjusted gain parameters and conducted test flights many times, but didn’t realize desirable movement. As a reason for this, we suspect a voltage drop of the battery and an individual difference between the motors and plan to debug them.

Department of Mechanical Engineering.
Hiroyuki Karasawa
7月6日月曜日に行われた合同試験飛行の報告をします。前回の試験飛行ではジャイロセンサによる制御のゲインを調整しましたが、今回は加速度計による制御のゲインを調整しました。加速度計による制御が上手く行われないと、姿勢が水平にならず位置が安定しません。制御ゲインを調整しつつ何度も試験飛行を行いましたが、望みの挙動には達しませんでした。上手くいかない理由としてバッテリの電圧降下やモータの個体差を疑っておりこれからデバッグを行っていく予定です。

工学系研究科機械工学専攻
唐澤宏之

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