REPORT

2014 summer semester 7thJune 11, 2014

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 This week the teams continued to make their airplanes. Most of the teams started to working on the main wings production. Main wings, as an example, consist of spars, ribs, leading edge rods, trailing edge rods, and plastic or paper film to form the surface. Main spars and a center rib will be the heaviest components because they undertakes most of the loads on the wings. In order to lighten these parts, for instance, we can utilize carbon fiber sheet to effectively strengthen the components. Shape of ribs will partly determine the shape of the wing, or airfoil, and is important, so using the laser cutter will be very helpful. After all the components are attached together, the film will be placed on the framework. This also requires certain skills since the pull of the film will sometimes significantly affects the shape of the airfoil.

 The main wings is the largest part of the airplane and the structure is three dimensional and complex, making its production the most difficult one. So all of the teams will have to use a lot of energy.

Shun Fujioka
Department of Aeronautics and Astronautics
 今週も、各チームは引き続き機体の製作を行いました。大半のチームは、主翼の製作にとりかかりました。主翼は一例として、主桁・リブ・前縁材・後縁材・ビニールもしくは紙のフィルムから構成されています。中でも、主桁とセンターリブは翼の加重の大部分を受けるために最も重い部品になることが多いです。これらを軽量化するために、たとえばカーボンキュアシートを使うという方法があります。リブの形は、主翼の形(翼型)をある程度決定してしまうため重要であり、レーザーカッターを使うと便利です。すべての部品が組み立てられてから、最後に骨組みにフィルムを張ります。このときもフィルムを引っ張る力加減が翼型に大きな影響を与えてしまうことがあるため、ある程度の技量が求められます。

 主翼は飛行機の中で最も大きく、その構造は三次元的でかつ複雑なため、一番製作が難しくなります。なので、全チームは多くのエネルギーを費やすことになりそうです。

工学部航空宇宙工学科
藤岡 駿

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