REPORT

2016 winter semester Flying Robot Project 7th Team ADecember 07, 2016

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[Activities of last week]
Last week we did the following:

Pasted paper on the main wing
Conducted a wind tunnel test of the flap
Carried on with making the tail wings
Reinforced the legs

I finished pasting paper on the main wing (Fig. 1). I applied liquid glue to the framework of the main wing,
glued paper cut to an appropriate size, and cut off the paper that got out after the glue dried out with a cutter.
We carried out a wind tunnel test using a commercial fan to check whether the flap moved without problems even in flight.
The flap was fixed to the main pipe, and the test was conducted with the paper pasted main wing attached.
Set the strength of the wind to "weak" and place the aircraft at the position where the value of the anemometer is approximately 6.0 - 7.0 m/s (Fig. 2)
to see if the flap moved without problems. The push pull rod of the flap was moved manually. In this experiment it was confirmed that the flap moved
without problem even in the against wind of 6.0 - 7.0 m/s.
We carried on with making the tail wings. We adopted the traditional method of adhering balsa woods on the full-scale drawing (Fig. 3).
Production of the tails including the ladder and the elevator will be completed this week and next week.
In addition, we reinforced the part to attach the landing gears of No. 1 ribs with 0.5 mm air veneer (Fig. 4).
The landing gears we will make by cutting a hole in this part and inserting a bent piano wire and bonding it.

[Goal of this week]
This week we are planning to do the following:

Make the landing gears
Make the motor mount

We will continue to making the tail wings.

Team A
Rieko Hirota

A Senior
Science Dept.
The University of Tokyo
[先週の活動]
先週は以下のことを行った.

主翼紙貼り
フラップの風洞試験
尾翼製作
脚部補強

 主翼の紙貼りを完了した(図1).主翼の枠組みに液体糊を塗布して適当な大きさに切った紙を接着し,
糊が乾いた後にはみ出した紙をカッターで切り取った.
 フラップが飛行中も問題なく動くかを確かめるために業務用扇風機を用いた風洞試験を行った.
メインパイプにフラップを固定し,紙を貼り終わった主翼を取り付けた状態で試験を行った.風の強さを「弱」に設定し,
風速計の値がだいたい6.0 〜 7.0 m/sになる位置(図2)に機体を置いてフラップが問題なく動くかどうか確かめた.
フラップのプッシュプルロッドは手動で動かした.この実験でフラップが6.0 〜 7.0 m/sの向かい風の中でも問題なく
動くことが確かめられた.
 尾翼の製作を進めた.尾翼は原寸大の設計図の上にバルサ材を並べて接着する伝統的な方法を採った(図3).
ラダー,エレベータを含む尾翼の製作は今週および来週で完了する予定である.
 また,1番リブのランディングギアを取り付ける部分を0.5 mm航空ベニヤで挟むことで補強した(図4).
ランディングギアはこの部分に穴を開け,曲げたピアノ線を差し込んで接着する予定である.

[今週の目標]
今週は以下のことを行う予定である.

ランディングギア製作
モーターマウント製作

なお尾翼についても引き続き進めていくつもりである.

Aチーム
東京大学理学部4年

廣田梨絵子

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