REPORT

2014 summer semester 8thJune 18, 2014

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This week the teams continued the production of the main wings. Each team has different kind of concept, so the size, shape, and structure of the main wings also has some originality. Taking main spars for example, one team utilized T-shaped section combined balsa wood, but another team utilized carbon pipes and the other team utilized a small thin balsa wood reinforced by carbon sheet. The strength and rigidity of main wings depends significantly on the spar, so these difference will be interesting to compare when we actually fly the airplanes.

Shun Fujioka
The Department of Aeronautics and Astronautics
今週は主翼の製作を続けました。各チームは異なったコンセプトを持っているため、主翼の大きさや形、構造にもある程度のオリジナリティーがあります。主桁を例に取れば、あるチームは断面がT字断面になるように接着したバルサ材を使い、また別のチームはカーボンパイプを使い、もう一つのチームは薄いバルサ材の両面にカーボンシートを接着したものを使いました。主翼の強度と剛性は主桁に大きく作用されるため、これらの違いが今後の飛行試験でどうやって現れるかを観察するのが楽しみです。

工学部航空宇宙工学科
藤岡 駿

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