REPORT

Visit Jetstar Japan (2014)August 14, 2014

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As an activity of “Aviation System International Project Based Learning” class, we are investigation new aviation cargo service ideas. And this summer, we had a chance to visit the head office of Jetstar Japan and to have an interview with a manager of ground operations.
We studied the basic thought of Low Cost Career (LCC), and the strategy of the air cargo business through the interview. LCC reduces the fare by charging attendant service, while the cost of attendant service is included in the fare at the legacy career. And LCC pays efforts to minimize any stocks and property. Furthermore, they undertake the air cargo business, and obtain additional and stable profit. Using container, Jetstar realizes shortening of the freight shipping-and-discharging time at airport.
We also visited an operation center, an office, and the back side of a check-in receptionist.
Through this visit, we got great insight on the cargo business, which we can not learn in class rooms. We brush up our ideas based on this experience. We would like to express our great gratitude to Jetstar personels for this wonderful occasion.
「航空システム国際PBL」授業の一環で、「現在の航空機産業への新しいアイデア/サービス提案」という課題に取り組んでおり、我々チームは貨物事業にフォーカスをあてています。そのため、この8月、ジェットスタージャパン、空港本部空港オペレーション部を訪問、インタビューさせていただきました。
そこでは、「レガシーキャリアでは付帯サービスのコストを運賃に含めているが,LCCでは付帯サービスで別料金をとることで運賃を抑えているため,LCCでは付帯サービスで稼ぐことが重要」「在庫や資産を持たず,リスクの低減を狙う」「自社独自の運行システムによる自動化,少ない人員での運行の実現」といった、LCCの基本思想、戦略をお聞きすることができました。
そして、それを踏まえた上で、「付帯収入を得るために貨物事業を実施,安定的収益の確保に成功」「コンテナ搭載により空港での貨物積み降ろし時間の短縮,引いては空港滞在時間の短縮を実現」といった貨物事業の現状をお聞きしました。
さらに、インタビュー後の事業所見学では、オペレーションセンターや事務所、チェックイン受付の裏側を見せていただきました。
今回のご訪問では、大学では決して知る事の出来ない、LCCビジネスや貨物事業に関する知見を得る事ができ、また、我々のアイデアに対する貴重なご意見をいただくことができました。懇切丁寧な説明と共に、空港内の案内をして頂いたジェットスタージャパンの皆様に感謝申し上げます。

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